Spoj se s námi

Zuzana Bílková: Koupila firmu Batex před zavřením

Rozhovory

Zuzana Bílková: Koupila firmu Batex před zavřením

Zuzana Bílková: Koupila firmu Batex před zavřením

Dnes máme podtitul BusinessTalk Ladies. Je tady Zuzka Bílková, která je nominovaná do soutěže Žena roku 2018 v kategorii byznys, takže si nedokážu představit lepší otevření tohoto pořadu.

Četla jsem, že žádné byznys zkušenosti jsi neměla, studovala jsi systémové inženýrství. Pak přišla příležitost převzít fabriku, které se moc nedařilo. A ty jsi řekla „jo, jdu do toho“. Tušila jsi už na vysoké škole, že z tebe bude podnikatelka?
Někdo podniká ve vatě, já podnikám ve vlně (smích). Určitě jsem si nemyslela, že budu podnikatelka. Nepatřila jsem k lidem, kteří od základní školy věděli, čím budou. Vždy jsem volila cestu všeobecnějšího zaměření – šla jsem na gympl a pak na ekonomku, kde byl rozsah taky velký. Abych měla víc možností, co si zvolit.

Kdy přišlo, že sis řekla: „to je ono“?
Přišlo to z nenadání, když jsem se dozvěděla, že výroba vlněných přikrývek v mé rodné vesnici se má rušit. Hodně to ve mně zarezonovalo. Řekla jsem si, že je to škoda, protože ty produkty jsme doma téměř dvacet let používali. Věděla jsem, že se jedná o praktický a funkční produkt a říkala jsem si, že by to mohla být příležitost zúročit léta teorie.

Ty jsi přišla za původním majitelem a řekla jsi, já to po vás beru?
Takhle úplně to nebylo (smích). Byl konec roku 2009, kdy jsem po škole nastoupila do prvního zaměstnání, byla jsem ještě ve zkušebce. Doma táta přišel s tím, že se majitel továrny chystá ji zavřít. Já se snažila získat víc informací a pak to nabralo rychlý spád. Pan majitel byl ochoten firmu prodat.

Ty jsi od něj tedy získala informace, jak firma funguje. Já vím to, že u nich nefugnoval internet?
Firma běžela off-line, nějakým způsobem fungovala, jim to takto stačilo. Došlo mi, že se stačí trochu víc opřít do propagace, dát firmu na internet, zřídit nějaký e-shop a není možné, aby se tak úžasný produkt minul účinkem.

Potvrdila se tvá intuice? Že když firmu přeneseš do 21. století, bude to mít ten správný účinek?
Tohle určitě funkční bylo, protože na ty výrobky byly vždy skvělé ohlasy, jen bylo potřeba je dostat do širšího okruhu lidí.

Ty ses za pár let stala Živnostnicí kraje. Firma začala růst a šlo to vidět i navenek.
To byl asi největší úspěch, že jsme zvítězili v Živnostníkovi roku Moravskoslezského kraje, což byla pro nás skvělá reklama a zviditelnění se. Ze dne na den se o nás dozvěděly miliony lidí a navázali jsme další smysluplné spolupráce. V neposlední řadě to byla veřejná stvrzenka, že to, co rozvíjíme, má smysl.

Kolik máš zaměstnanců?
Máme čtyři švadlenky, dvě kolegyňky, které pomáhají s vyřizováním objednávek, tři opraváře, ti jsou na dohodu a já. Tím, že jsme malá firma, u nás funguje dobrá zastupitelnost, všichni umí všechno. Holky z výroby chodí prodávat na prodejnu. Když jsem předloni přijímala kolegyňku na administrativní pozici, časem byla vtažena do výroby tak, že dnes nemá problém sednout za šicí stroj a holkám příležitostně pomoci.

Šičky byly ve firmě od začátku?
Přebrala jsem tři původní zaměstnance, a to byly holky, které tam dělaly od založení firmy v roce 1992.

 

Celý rozhovor najdete na našem webu businesstalk.cz/rozhovory/zuzana-bilkova/

 

 

Mediální portál BusinessTalk. Rozhovory s inspirativními lidmi z mnoha různých oblastí. Inspirativní příběhy, ale také odborné "oborové" informace.

Okomentovat

Zanech odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více Rozhovory

Nahoru