Spoj se s námi

Jan Laštůvka: Chyběl jim nástroj na analytiku, tak založili Monkey Data

Rozhovory

Jan Laštůvka: Chyběl jim nástroj na analytiku, tak založili Monkey Data

Jan Laštůvka: Chyběl jim nástroj na analytiku, tak založili Monkey Data

Dovol,  abych tě na úvod trošku představil. „CEO“ a „co-founder“ v MonkeyData, nadšenec e-commerce, internetový podnikatel a také U2 fanatik. Co Tě charakterizuje nejvíc?
U2 (smích). Dělám si legraci, U2 je pro mě srdeční záležitost. Beru z jejich textů inspiraci. Ze sta procent jsou to MonkeyData, tím pádem e-commrce a analytika, která k tomu patří. Měl jsem i své eshopy. Bavilo mě to, e-commerce je transakční byznys. Je fajn sledovat nové trendy a je super být u toho.

MonkeyData je software pro e-commerce ekonomiku. Musíme to trošku vysvětlit, kdyby se dívala moje sestra, která tomu nerozumí (smích).
Naše cílová skupina jsou malé e-shopy. Když si otevřeš e-shop, postupem času potřebuješ data o tom, co prodáváš, komu prodáváš, a tak dál. Dnes mají e-shopy nízkou úroveň statistik. Prodáváš trička, potřebuješ vědět, jaká barva, jaká velikost a komu se prodává – abys věděl, co máš naskladnit, jak udělat slevové balíčky. Bez toho jsi slepý.

Měl jsi digitální agenturu a poznal jsi potřeby eshopů. Vidíš po čase nějaké změny? Jakou činnost jste dělali na začátku versus to, co je dnes?
Podle mě to vždy bude stejné. Co výrazné není, jsou kanály. Je obrovský nárůst Instagramu jako hlavního kanálu. Kdysi o tom agentury ani neuvažovaly. Vyloženě módní salóny už nemají PPC, ale mají blogery, kteří na něm tagují a fungují na Instagramu. Sociální sítě jsou na prvním místě u většiny firem.

Co bylo nejtěžší na rozjezdu MonkeyData?
Lidé. Rozebrali jsme si pozice, které nám fungují dodnes. Potřebovali jsme programátory a do nich jsme dali všechny peníze. Zbytek jde do zahraničí.

Kdybys mohl za čtyři roky charakterizovat nějaké etapy vývoje?
První bod byl uvézt ho na trh. Začali jsme v Česku, které je silná e-commercová země. Je tady čtyřicet tisíc e-shopů. Měli jsme dvě stě e-shopů, které to chtěly vyzkoušet, zatím z našich vlastních peněžních zdrojů. Pak už jsme potřebovali investora. Třetí fáze byla expanze do zahraničí. To byl porod, ale největší dobrodružství, které stále trvá.

V tom vývoji mě zajímá růst do zahraničí. Jak se to dělá?
Od začátku jsme měli strategii, že nedělámé přímý marketig na e-shopy, ale na platformy, které je provozují. S platformami musíš mít dobrý vztah, bavit se s nimi, létat za nimi a dojednávat kampaně. Brzy jsme měli 31 zemí. Máme office v Oustinu v Americe a v Amsterdamu, který řeší Evropu. Teď se díváme po severských zemích. Zákazníky máme ve čtyřiceti zemích. Máme čtyři a půl tisíce klientů, které obhospodařuje třicet lidí. Product development je v Ostravě, ale většína salesu je v Americe. V Ostravě pracuje dvacet lidí.

Vyšel o vás článek ve Forbesu.
Byl to žebříček, kde nás umístili, jako značku, která má největší sílu v zahraničí. Jsme ve společnosti těch nejlepších českých firem.

Kam dál?
Stát se jedničkou v Evropě. Extrémně nás to baví. Chceme otevřít office v Evropě. V rámci Ostravy chceme posílit tým. Mám koncept, který jsem viděl v zahraničí a chci ho převést tady.

Určitě zde tedy nejsi naposledy.
Rád přijdu zase.

Celý rozhovor najdete na našem webu businesstalk.cz/rozhovory/jan-lastuvka/

 

Mediální portál BusinessTalk. Rozhovory s inspirativními lidmi z mnoha různých oblastí. Inspirativní příběhy, ale také odborné "oborové" informace.

Okomentovat

Zanech odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více Rozhovory

Nahoru