Spoj se s námi

Lenka Papřoková jde ráda na dřeň, aby vznikl ten nejlepší slogan

Rozhovory

Lenka Papřoková jde ráda na dřeň, aby vznikl ten nejlepší slogan

Lenka Papřoková jde ráda na dřeň, aby vznikl ten nejlepší slogan

Vítám vás u dalšího dílu BusinessTalk Ladies. Je tady s námi paní Lenka Papřoková, se kterou jsme se potkaly už ve studentských organizacích. Lenka tehdy dělala editorku studentského časopisu Sokolská33. A pak se vrhla do vod „sloganistiky“.

Leni, proč ses po vysoké škole nenechala zaměstnat a začala podnikat na volné noze?
Dostala jsem nabídku pracovat v Českém rozhlase ještě při škole. Pak jsem se dozvěděla, že budu moci jít studovat na rok do Francie, tím pádem být rok v zahraničí a učit se francouzsky. Takže jsem se nakonec rozhodla jet a když jsem dokončila školu tady v Česku, nenapadlo mě si hledat práci. Cestování pro mě bylo neskutečně nové a chtěla jsem v tom dále pokračovat. A práce na volné noze umožňuje cestovat. V listopadu roku 2013 jsem si zařídila živnost a vrhla jsem se do podnikání. Pomalu jsem získávala první zakázky. Velkou výhodou bylo, že jsem měla dva obory, ve kterých jsem mohla získávat práci. Pronajímala jsem náš byt přes Airbnb cizincům, kteří přijížděli do Ostravy a zároveň jsem dělala to, co mě vždycky bavilo a naplňovalo, tedy psaní a „kratší věci“, slogany a názvy.

Hned jsi začala dělat slogany, nebo ze začátku tam byl i nějaký copywriting?
Musím říct, že obor si spíš našel mně. Dostala jsem možnost vytvořit první slogan pro Slévárny a to se moc podařilo. A potom už jsem nechtěla přestat, protože jít na dřeň, hledat jádro té věci mi přišlo velmi zajímavé.

Jaký slogan jsi jim vytvořila?
„Prostě ve formě.“ Navíc chtěli zpropagovat místní relaxační centrum. Proto „dostat se do formy“ bylo dobré.

Takže jsi hledala něco, co vystihne obojí?
Ano. Je to tak, že často za mnou lidé chodí, když už třeba opravdu neví a potřebují někoho, kdo se na to podívá zvenčí a kdo už něco podobného vymýšlel.

Tobě dá firma zadání: vymyslete mi jeden název? Nebo ještě něco?
Je to tak. Potom krátké věci, které jdou vidět jako claimy, headliny, zkrátka dostat to nejdůležitější do jedné věty. Musím si to nastudovat a dle kreativního zadání vymyslet jedno slovo, sousloví nebo jednu celou větu.

Jak dlouho to trvá?
Celá jedna zakázka trvá přibližně čtrnáct dní. Ta práce má několik fází, které jsem si rozdělila, abych věděla, jak postupně dojít k cíli a vymyslet ten nejlepší název nebo slogan.

Kolik máš klientů?
Hodně lidí mi píše, chodí mi i několik poptávek týdně. Smyslem mé práce není brát všechny, ale držet se své specializace a dělat na jednom, třech, čtyřech názvech maximálně za měsíc. Stává se, že jsou měsíce, kdy dotáhnu dvě, tři zakázky a pak mám delší období, kdy mohu dělat jiné věci, věnovat se vzdělávání nebo rozvíjet jiné své činnosti.

Pomáháte si s copywritery?
Spousta copywriterů je ráda, když jim přihraji nějaké téma. Je fajn, že se můžeme navzájem doporučovat. Jde o to, aby tady byly lepší názvy a slogany.

To je takové to tvé „proč“?
Ano. A možná také pomáhám lidem orientovat se v tom obrovském množství výrobků a služeb, které jsou dnes na trhu. Lépe se odlišit. Dát najevo, v čem je služba unikátní a ušetřit jim čas.

 

Celý rozhovor najdete na našem webu businesstalk.cz/rozhovory/lenka-paprokova/

 

 

Mediální portál BusinessTalk. Rozhovory s inspirativními lidmi z mnoha různých oblastí. Inspirativní příběhy, ale také odborné "oborové" informace.

Okomentovat

Zanech odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více Rozhovory

Nahoru