Spoj se s námi

Brand, branding a jeho vliv na byznys

Nové rozhovory

Brand, branding a jeho vliv na byznys

Dnešní host, Jakub Kantor se zabývá brandingem již více než 10 let a pracoval pro takové značky jako Michelin, Kooperativa, nebo také pro americkou značku Bel-Steward. Jakub je Brand stratég a proto se v dnešním rozhovoru dozvíte hlavně to, jak branding ovlivňuje byznys.

👉 Marketing je velmi široké téma a když se řekne branding, mnoho lidí si pod tím nemusí nic konkrétního představit. Co je tedy z tvého pohledu branding a jak ho lidé mají vnímat?

Možná bych začal tím, co branding není – není to jen logo a design. Tedy to, o čem se často mluví nejvíc. Ale je to primárně o řízení významu a vnímání značky. Branding je v podstatě ve všech aktivitách firmy, v jejím chování dovnitř i ven. Je to práce s hodnotami firmy, jejím nastavením, emocemi, také lidmi, kteří s tím souvisí – partneři, majitel, akcionáři, ale i klienti, zákazníci. No a taky je to práce s čísly. Tam totiž vidíme ten nárůst, to zda značka vyvolává dobrou emoci a lidé se řeknou – „Ty jo, to bych si koupil!“, „S tou chci spolupracovat!“

👉 Co řekneš lidem, kteří, ti řeknou, že branding je v podstatě logo firmy? Setkáváš se s tím ještě?

Bohužel stále ano, ale mění se to. Už jen tím, že tlak ze světa na brand a značku jako celkově je mnohem větší, než dřív. Lidé si začínají uvědomovat, že potřebují mít svoji značku velmi dobře udělanou, aby byli silnější, než jejich konkurence a vydělávali tak větší peníze.

👉 Od jakých pozic firemní struktury tedy to uvědomění o důležitosti budování brandu začíná?

Určitě to jde od manažerů. At už od marketingových manažerů nebo od HR, lidí, co mají na starosti strategie firmy, pracují se zákazníky, atd. Ale to největší uvědomění přichází od majitelů firem. Oni totiž vidí do globálních čísel a do fungování firmy jako celku.

👉 Kdy přichází uvědomění, že je potřeba začít s brandingem?

U malých značek je to po 3-4 letech, co jsou na trhu a začínají si uvědomovat, že jen výkonnostní reklama a klasická práce s marketingem a obsahem nestačí. V ten moment to začíná.

👉 A jak jsou důležitá čísla v brandingu?

Čísla jsou velmi důležitá a je dobré je sledovat. Například až 86 % lidí nakoupí raději produkty a služby od firmy, která je autentická a líbí se jim. Pokud nemáte nastavenou osobnost, tón komunikace a další rysy své značky, nemůžete být pro zákazníka autentičtí.

81 % zákazníků důvěřuje značce, která je konzistentní.

S tím jde ruku v ruce příjem. Až 33 % příjmů se značce zvedá díky konzistenci. A to jsou velmi zajímavá čísla v rámci brandingu.

44 % lidí je ochotno zaplatit za prémiový servis nebo produkt jen díky dobrému brandingu.

Co nám k brandingu a jeho vlivu na byznys Jakub ještě prozradil? Podívejte se na celý rozhovor!

 

Na rozhovor se můžete podívat zde: BusinessTalk – Jakub Kantor – Brand, branding a jeho vliv na byznys

Okomentovat

Zanech odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více Nové rozhovory

Nahoru