Spoj se s námi

Proč si hledat informace sám a nevěřit slepě poradci?

Rozhovory

Proč si hledat informace sám a nevěřit slepě poradci?

Poslední, 4. díl, z minisérie BusinessTalk Téma – Finance a poradci je venku.

David si tentokrát povídal s Danielem Stříteským ze společnosti Synergy FG, který se financím věnuje 7 let a sám o sobě říká, že dělá finanční osvětu. K financím se dostal již na vysoké škole, kdy hledal brigádu ke studiu. Co ho přivedlo od přednášení a učení vysokoškoláků k podnikání? Jaká byla jeho motivace?

Kromě jeho začátků jsme probrali i konkrétní situace, které nejčastěji klienty zajímají. První oblastí je životní pojištění. Máte ho? Daniel sám říká, že i pro něj je to oblast, kterou řeší jako první se svými klienty. Jako první se zaměřuje na jejich zdravotní stav. Často k němu totiž přijde klient, který nemá vyplněný zdravotní dotazník nebo ho nemá vyplněný správně. Jako příklad uvádí svoji klientku, kamarádku, která si měla ve svém zdravotním dotazníku zaškrtnuté, že nikdy neměla žádný úraz ani nemoc. Při podrobnějším rozhovoru si ale vzpomněla, že má odjakživa vrozenou srdeční vadu, měla mononukleózu, jako dítě měla několik úrazů a měla implantovanou čelistní kost. Nic z toho ovšem v dotazníku uvedené nebylo. Jak by se pak k tomu postavila pojišťovna v případě, kdy by se jí něco stalo a žádala by o pojistné plnění?

Na co by se tedy klienti měli ptát a dát si pozor? A na druhou stranu, nějaké tipy pro finanční poradce, jak by měli postupovat při uzavírání pojistek?

Klienta zajímá hlavně cena. Co se týče nastavení, to nechává právě na poradci, protože žije v domnění, že poradce tomu rozumí. Klient by si určitě měl dát pozor na téma zdravotního stavu. To samé poradce. Měl by s klientem projít podrobně jeho zdravotní stav a zjistit, jak na tom klient je. Protože jestli pojišťovny někdy nevyplatili pojistné plnění, bylo to z většiny právě kvůli zdravotnímu stavu, který se neřešil před sjednáním smlouvy.

A co se ještě v rozhovoru dozvíte?

S Danem jsme probírali téma pojištění aut, nemovitostí. Co si hlídat? A po jak dlouhé době je dobré si pojistku aktualizovat? A kdy se jim ozývá Dan? Samozřejmě jsme se také dostali ke spoření. Ať už důchodovému nebo tomu pro naše děti. Jak to máte vy s odkládáním peněz? Je to pro vás priorita nebo na to „máte čas“? A co je po vás nejdůležitější, když si chcete vzít úvěr? Je to RPSN nebo splátka? I na tohle téma jsme zabředli a Daniel nám vysvětlil, na co se kouká on a proč.

Okomentovat

Zanech odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více Rozhovory

Nahoru